13° / 4° Tapat amb pluja

Edicte de civisme i ciutadania

EDICTE

Parlar de municipi vol dir parlar de civisme i ciutadania entre les persones que comparteixen uns espai comú com és el poble d’Estamariu.

La bona convivència comporta evitar conductes incíviques, per això es recorda als ciutadans propietaris d’animals els següents deures :

• El gossos han d’estar inscrits al registre d’animals municipals i han d’anar degudament lligats i xipats.
  • El posseïdors d’animals han d’adoptar mesures per no embrutar amb les dejeccions fecals en les vies públiques i miccions en les façanes dels edifici.
  • Els posseïdor d’animals estan obligats a recollir i retirar els excrements de forma immediata, netejant si es necessari la via publica o material urbà si fos necessari.
  • Els posseïdors d’ animals estan obligats a contractar una assegurança de responsabilitat.Complir amb aquests deures ciutadans comporta la bona convivència entre veïns i afavoreix l’ús dels espais púbics.M. Pilar Melsió Bastida